Kısaca Kurumsal Site içi SEO
Elbet başlığımızda bulunan tüm kriterleri bu yazı içinde sergilemek imkansız. Önem arz eden bir iki üç konuya değinelim.
Kısaca Kurumsal Site içi SEO Konuları:
- html Code
- h1, h2, h3, h4, h5 ve h6
- Sidebar
html Code – Kurumsal Site içi SEO
Öncelikle html Code bakalım. Bilindiği gibi Metalar ne kadar basit bir işlem olsa bile Onpage SEO işin atar damarıdır!
vissev.com Web Sitesini Metalarını örnek alarak bakalım:
Alta görüldü gibi her Sayfada bulunan Meta Code’ları…
<title>Kurumsal SEO Hizmeti Web Site Optimizasyon ve ÜCRETSİZ SEO Analiz</title>
<meta name="description" content="Kurumsal SEO Optimizasyonu Hizmetleri vissev.com. Küçük ve orta ölçekli Kurumsal şirketlere ÜCRETSİZ-Profesyonel Google SEO Analiz Danışmanlığı." />
<meta name="robots" content="index, follow, noodp" />
<link rel="canonical" href="http://vissev.com/" />
Elbette sadece Meta Code’lerin bir kısmıdır bunar, Kısaca bizi yakından ilgilendirenler diyelim…ve Hatırlayalım…
<title>
En ideal yazı uzunlu ortalama 68 Karakterden ibaret – Keywords ile Süslenmiş
<meta name=”description”
Ortalama 140 ile 150 Karakter…
<meta name=”description”
(Keyword Metalar artık bir işlem görmüyor – kimsenin tanımadı Arama Motorları halan değerlendiriyor)
<meta name=”robots”
Bildindi gibi index, follow …Standart dır…
Maalesef fasla kullanılmayan noodp Metası vardır, aslında önem vermemiz gereken bir Metadır. Dünya çapında Kurumsal SEO Uzmanlarca tartışılan bir konu dur. noodp Metası olsun diyenler var olmasın diyenler var. noodp hangi işlemi görür ona bir bakalım:
noodp kullanılmadı takdirde bazı sıkıntılar olabilir, bu ama her Site için veya her durumda söz konusu olmaya bilir! Kısaca bir örnek vermek gerekirse, mesela meşhur dmoz.org (Open Directory Project) Web dizini. dmoz.org dizininde bir Web Sitesi eklenmiş ise, ve Web Sitenizde noodp Metası mevut değilse, bu durumda bir ihtimal dmoz.org’deki Title vb. Metalar Arama Motorlarında indexlenir! Yani Sitemiz için bir Title belirleriz ama Arama sonuçlarında farklı bir Title görmekte oluruz – yani dmoz.org’daki Title’yi indexlicektir (bir ihtimal !?). Belirtimiz gibi bu her durumda söz konusu olmaya bilir. Önerimiz noodp Metasını kullanmak, sadece dmoz.org istenmeyen Metaları engellemez, daha bir çok farklı SEO işlemler görmekte…
h1, h2, h3, h4, h5 ve h6 – Kurumsal Site içi SEO
Sayfa içi h Taglar. Bildindi gibi bir kaç yıl önce h1 Tagı, h2 Tag tarafından SEO anlamında/etkisinde sonlanmıştır. Yani Google örnek alırsak bu konuda, h2 Taga ciddi bir önem vermekte.
Şimdi çok akılı Web Masterlerimiz var, h2 Tagın önemini o kadar önemsemişler ki, Sayfa ilk Başlı h1 ile başlamak yerine h2 ile yapmaktalar. Bir diğer husu da bu konuda, h2 Tagı bir değil, bir Sayfa içinde bir çok sefer kullanmak dalar!
Kısaca hatırlayalım:
h1 her zaman Sayfa içi ilk Başlık formatı olması gerek, ve max. bir adet kullanılır..
İkinci Başlık h2 ve tek sefer kullanılır (yazınız gerçek anlamda uzun ise, h2 max. 2 sefer kullanırsınız – spam tehlikesi var)
h3 Başlık uzun bir yazıda max. 3-4 adet kullanılır…
Diğer h Taglar (4, 5 ve 6) SEO anlamında fasla bir extrası yoktur ama yazı uzadıkça mutlaka ilave edilir.
Sidebar – Kurumsal Site içi SEO
Sidebar konuları büyük Kurumsal Projelerde baya Komplex olabilir! Belirteceğimiz Sidebar Optimizasiyonlar küçü Web Site Projeleri için önem arz etmemekte. Sidebar Optimizasyon işlemleri gercekten büyük kapsamlı Sitelerde farklı olmakta.
Bir Sitemiz var, Anasayfa ve bir kaç adet (5 ile 15 Sayfa) alt sayfa bulunmakta. Bu durumda her Sayfada aynı Sidebar bulunması SEO anlamında fasla bir ters etkisi olmaz.
Farz edelim ki bir Sitemiz var 50, 100 veya 1000 adet Sayfa bulunmakta ve sadece bir adet Sidebarımız var, ve o Sidebar Binlerce Sayfa içinde kendisin hep gene göstermekte, ve hep aynı içerikle tabi! Yani DC Problemi!
2011 Şubat ilk Google Panda Update gerçekleşmiştir ve büyük Projeler için büyük Problemler getirmiştir. Daha önce yüzlerce/binlerce Keywords’larda, Google vb. Arama Motorlarında ilk Sayfada barınan dev Projeler kısmen bir gecede kaybolmuştur. Binlerce Sayfada hep aynı veya bir kaç farklı Sidebar bulunduran dev Projeler Arama Mortolarından mesaj almış oldular!
Kapsamlı Kurumsal Siteler için – Kapsamlı Kurumsal Site içi SEO ister!
Bir kaç öneride bulunalım bu konuda (Dikkat çok Komplex bir durum):
Anasyafada bir Sidebar bulunuyor ise (?), tam aynı içerikteki Sidebar onlarca başka alt sayfada bulunması DC Problemi yarattır (istisnalar: Anasayfadaki Sidebar mesela Hakkımızda, Ekip veya İletişim Sayfalarında olabilir).
Web Projenizde Kategoriler mevcuttur, bunar Ürün Kategoriler ve/veya Blog Kategoriler olabilir. Diyelim ki 5 adet Ürün Kategoriniz var, ve 5 adet Blog Kategori kullanıyorsunuz. Bu durumda Ürün Kategoride ve Blog Kategoride bulunan Sidebarlar farklı olması gerek! Ve elbet Anasayfa Sidbarı da öyle – Toplam bu örnek Projede 3 adet Sidbar Modelerimiz olmakda.
Belirtimiz gibi Proje kapsamı genişledikçe, Sidebar SEO Optimizasyon Komplexleşmeye başlar.
Bir örnek daha verelim:
Projenizde 20 – 30 adet veya X adet Kategoriniz var, benzer Kategoriler için ayrı ayrı Sidebarlar oluşturun. Mesela her beşinci Kategoride Sidebar içerini az veya çok farklaştırın – Kategoriye göre Linkler, Resimler vb. içerikler konsept edin.
Konu çok Komplex yani Karmaşık :-)
Kısaca Kurumsal Site içi SEO
0 yorum :
Yorum Gönder